PRODUKTINFORMASJON
Alle varer hos honninglys.no er oppgitt i NOK, og selges i sin helhet. Totalkostnaden for handelen vil fremkomme i siste utsjekking før betaling og vil inkludere alle utgifter og fraktkostnader. Vi bruker de mest kjente betalingsløsningene.
PARTENE
Selger er Honninglys.no AS, Stemmane 11, 4636 Kristiansand, post@honninglys.no, 48259326, 926516426, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
BETALINGEN
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
ANGRERETT
Angrerettloven om krav til å returnere vare kjøpt i nettbutikken gjelder hos honninglys.no. Du kan bruke angrerett innen 14 dager etter du har mottatt varene. Dersom pakken og varene er i sin fulle stand som slik den er da du fikk den tilsendt, kan du som kunde få returnert pengene for varen. Fraktkostnader for retur står kunden for. Fyll eventuelt ut angreskjema og send tilbake til oss på post@honninglys.no
Vi kan dessverre ikke godta retur på salgsvarer eller gavekort.
LEVERING OG FRAKT
Alle våre produkter sendes med Posten, PostNord eller Bring. En del av fraktkostnadene vil belastes kunde, og resten selger.
MANGEL VED VAREN – KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
LEVERANSEVILKÅR
Levering av våre produkter vil normalt ta 2-5 virkedager i hele Norge, postens pågang kan i noen tilfeller påvirke leveringstiden. Dersom du etter 10 virkedager ikke har mottatt din bestilling, må du kontakte oss. Pakker som kan leveres hjem i postkassen vil normalt ankomme raskere og andre forsendelser kan hentes på nærmeste postkontor med henteseddel. Posten sender ut 2 påminnelser dersom du skulle glemme å hente din pakke. Dersom du fortsatt ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil varene bli sendt i retur til oss. Blir pakken sendt i retur til oss vil kunden bli belastet for ny fraktkostnad. Betaler ikke kunden ny frakt for sending vil ikke varer bli sendt på nytt, vi dekker heller ingen økonomiske tap kunden måtte ha i dette tilfellet.
PERSONVERN
Ved handel hos www.honninglys.no vil du legge igjen personlig informasjon som navn, adresse, epost og telefonnummer, disse personlige opplysningene blir kun brukt til sending/frakt eller tilbud og nyheter til personer som gjør sitt kjøp i nettbutikken. Du kan når som helst kontakte honninggutta og få dine brukerdata totalt slettet. Vi vil aldri dele dine brukeropplysninger til andre virksomheter eller personer. Dine brukerdata er trygge hos oss.
INFORMASJONSKAPSLER
Vi bruker informasjonskapsler for å alltid kunne forbedre brukeropplevelsen til kunde, og føre intern salgsstatistikk.